Monday, September 27, 2010

Beraya di Rumah Safwan

salam
lagu tema : lagu negeri Melaka



Semasa peringkat awal blog chemy ditubuhkan, antara garis panduan yang ditetapkan ialah artikel yang ditulis mestialah mempunyai kaitan dengan aktiviti ahli chemy jan 07 (cj7) . Di mudahkan cerita, disebakan artikel ini berkaitan jamuan hari raya di rumah safwan (orang ke-2 paling famous dalam cj7 selepas mustaqim razak), rasanya artikel ini tidaklah terkeluar dari garis panduan gamaknya. (rujukan DBP; gamak= pendapat yg dibuat dgn hanya mengagak atau menyangka saja)


Rombongan terdiri daripada penulis, muhammad aminuddin, abu huzaifah dan azfar (<<--dia xde blog) dengan menaiki 2 buah kenderaan. Kami bergerak agak lewat, dalam lingkungan 4.30 petang disebabkan sistem birokrasi kilang tempat penulis menjalani latihan industri. Sesampai kami di rumah saudara Safwan, kami menunaikan solat berjemaah dengan tujuan mendapat kebarkatan tuan rumah yang sudi menjemput kami menjamu selera di rumahnya.

azfar, safwan dan abu huzaifah. penulis dan amin telah usai bersolat.


Tanpa memanjangkan kalam, kami terus pergi ke meja hidangan. Pelbagai juadah telah terhidang.Tidak ada gambar dapat dipaparkan kerana abu huzaifah dan amin telah menjalankan "tanggungjawab" mereka dengan jayanya. Di antara menu yang disajikan ialah Bakso (10x sedap daripada Bakso v1 cafe), ketupat dan juadah raya yang lain.

Mengikut pendapat abu huzaifah, ayam rendang yang dihidangkan sangat sedap. Bagi penulis dan amin, kami hanya menjamah Bakso sahaja (sampai bakso habis kerana dihabiskan oleh kami berdua).


penulis, muhammad aminuddin, safwan, azfar, abu huzaifah


Pada jam 6.15pm, kami berempat berangkat pulang dari rumah safwan kerana rasa dah malu sangat sebab macam tak faham-faham nak blah. (lama sangat duduk menjamu selera).


p/s: sesiapa yang mempunyai adik yang degil , boleh minta tips dari safwan tentang macm mana dia mendidik adik-adiknya agar patuh pada arahannya.

sekian.
salam


6 comments:

Nasrullah Jaafar said...

Haha....
nice story...
hehe...sap.nk tips...hehe (^_^)

Hazwan said...

tips utk psediaan kawen ke nash??hahaa

Nasrullah Jaafar said...

haha..tu kene tanye org dah kawin la...ade ke tanye sap.. =p

liau2...pikir pasal kawin je ek...hhe =p

Amin Baek said...

luqman,engineer yg datang dengan suit kerja nya..kah3

Abu Huzaifah said...

aku hensem

terry bogart said...

aku dah minta tips kat sap, tp sap cakap suh tanya adik dia yg kat utp..

so, nanti balik utp, aku nak jumpa adik sap utk tanya ..hahaha